Helgens bravader! Mjukglass i kaffekopp istället för plastkopp.

Fredagens aktivitet, häng med mina älskade gamla klasskompisar♥
 
Goddagens kära läsare!
 
Helgen har gått åt och nu är det Söndag, sambon jobbar och jag ska bege mig till torpet i hopp om lite mys med bubben (brorssonen).
Fredagen spenderades i flertalet timmar på slotträdgårdens kafé, jag började med en kaffe och rawfoodkaka SÅ GOOOOTTT!! Sen var jag tvungen och göra ett litet statement. Dom säljer nämligen sin hemmagjorda mjukglass och alla som köpte kom ut med plastkoppar och plastskedar.. Så jag fick för mig att beställa en mjukglass i deras kaffekoppar! Gick hur bra som helst förutom att dom satte en plastsked i, haha menmen man kanske sådde ett litet frö iallafall♥
Gårdagens händelser var väl inte jättestora? Vi åkte till Lomma för att umgås med min sambos mormor, det blev flera timmars babbel som sedan avslutades med ett dopp i havet. Väl hemma fick vi slänga på oss kläder och sen på cyklarna för att dra oss vidare till en ölprovning hemma hos Adrian! Jag umgicks mest med hans underbara dotter men annars var där en hel del URGOD öl! Jag är numera aktiv på untappd (som är en öl app där man lägger upp all öl men dricker och betygsätter). Mitt mål med min profil är att jag ENDAST lägger upp öl om det är toppbetyg, haha! Bra strategi.. OH en av snubbarna på ölprovningen brygger sin egen öl och han hade med sig en med granskott i!!!! ALLTSÅ WOOOOOOW den fick toppbetyg deluxe!
 
Ni får ha en fortsatt underbar dag och GLÖM inte att plocka upp skräpet på marken, särskilt nu när det är STOR risk för bränder och glas kan orsaka en hel del skada.
beerditch - eko - ekologiskt - fika - glass - hållbar - hållbart - kaffe - nyttigt - rawfoodkaka - slottsträdgården - slottsträdgårdenscafe - öl
Powered by Jasper Roberts - Blog