Baristakurs samt att få vara med och forma något nytt!

Basilika och choklad, oslagbar kombination♥
 
Godmorgon lovelis!
 
Gårdagen bjöd på baristakurs! AH så kul och få riktigt nörda ner sig i just kaffe och barista yrket, jag har ju jobbat med kaffemaskiner en stor del av mitt liv men har aldrig nördat ner mig i det (har snarare nördat ner mig i kakor och bakverk). Nu vet jag iallafall hur man gör hjärtan och kommer snöa in mig i youtubeklipp för mer roliga sätt att skapa mönster i kaffet!
 
Idag ska det jobbas, vi ska testa ett nytt system på kaféet och se om det kan funka bra! Något som är underbart är när ett ställe är helt nytt och man får vara med och forma det, just nu är det jag och ägaren som försöker få till hur vi ska ha det på kafé agnez. Änsålänge är det bara öppet på helger men tanken är att det ska hållas igång 7 dagar i veckan. Det är veganskt samt ekologiskt och bara atmosfären är to die for. Jag ska försöka ta foton så ni får se hur det ser ut där♥ Det ligger dessutom i ett av dom finaste områdena i Malmö, Gamla Väster!
 
Ni får ha en fortsatt underbar Lördag♥
eko - ekologiska - ekologiskt - ekotips - höst - kafe - kafeagnez - kakor - malmö - mat - vegansk - veganskt
Jessica

Är det inte svårt att få till bra skum på vegan"mjölk"??

Svar: Jo barista experten sa att det är skillnad på att få till det med vegansk mjölk och vanligt mjölk, men just oatly i kaffe mjölken går jättebra och få till det där skummet :)
oddeco

Jessica Högberg

Då är det inte "bara jag", får testa med oatleyn...

Svar: yes ;)!
oddeco

Powered by Jasper Roberts - Blog