Skåne Guide som du inte får missa

Skåne Guide som du inte får missa!

Hörni! Jag har besökt så många mysiga ställen de senaste veckorna. Det känns som att varje sommar så hittar jag nya gårdsbutiker samt annat charmigt som poppar upp (eller som funnits hela tiden bara att jag har missat det).

Först ut så har vi den här gudomliga lilla keramik-vagnen som jag och min mor "råkade" köra förbi. Vi vände om med bilen och stannade till och blev helt SALIGA över vad för slags vagn det är. Alltså till största delen säljer den här tjejen sin OTROLIGT vackra keramik! Utöver det så sålde hon lite grönsaker och ägg. Men alltså jag har aldrig varit med om att en självservice vagn säljer keramik.
Du hittar hennes instagramkonto HÄR och vagnen hittar du i Björnstorp ♥

Ett stenkast bort från Björnstorp-vagnen hittar du Systrarna på solhjulet! Denna magiska plats har jag helt missat i flera år, alltså trädgården är ALLDELES magisk och den veganska chokladkakan finner jag inga ord för. Boka in dressincykel i Björnstorp nästa år och cykla bort till Systrarna på solhjulet, mer magiskt än så kan det inte bli ♥

Affären! Jag vet inte hur många gånger vi har kört förbi här under min barndom. MEN ALDRIG STANNAT. Så nu stannade jag och min kära mor till, vilket vi gjorde VÄLDIGT rätt i. För lite visste vi att det var en hel butik som gömde sig här, en secondhand butik där du sköter dig själv och swishar eller lämnar kontanter i en liten brevlåda. Bäst av allt är att en del av pengarna går till välgörenhet ♥
Affären hittar du bredvid Bonderups kyrka (utanför Dalby).

Torna hällestad lanthandel, en STOR favorit sedan länge. Här är så mysigt, du hittar massor med lokalt/eko varor OCH du kan fika samt äta här. Om du endå är här så kan du lika gärna ta en promenad i skogen bakom. Det här önskar jag att vi hade i Staffanstorp, vi har en hel del mysiga ställen runt om men ingen riktig lanthandel. Oavsett så ta ett besök hit ♥

Sen har vi solroser i Staffanstorp, fältet hittar du borta vid WILLYS ♥
Har du fler tips på ställen runtom i Skåne som inte får missas? Kommentera gärna ♥
affären - affärenbonderup - björnstorp - bonderupaffären - dalby - ekologiskt - ekotips - guide - gårdsbutik - hållbart - skåne - skåneguide - solros - staffanstorp - systrarnapåsolhjulet - tornahällestad - veberöd
Powered by Jasper Roberts - Blog